Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van deboontjes - WaarBenJij.nu Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van deboontjes - WaarBenJij.nu

Hong Kong

23 Juni 2014 | Hong Kong, Hong Kong

Dag 1:
Na een hele lange vlucht eindelijk aangekomen. Het is hier nu ongeveer 06.30 uur en al 30 graden. Eerst langs de douane (helaas geen stempel) en dan bagage halen.
We besluiten met de metro naar Hong Kong Island te gaan. De metrolijnen worden duidelijk aangegeven. Eenmaal op Hong Kong Island aangekomen kunnen we zelfs een gratis shuttlebusje nemen die ons naar het hotel brengt.
Eenmaal aangekomen in ons hotel kunnen we nog niet inchecken. Dit kan pas vanaf 14.00 uur. Daarnaast is onze geboekte kamer niet meer beschikbaar wat als voordeel heeft dat we dan wel al om 11.00 uur kunnen inchecken.
Hoe de tijd door te komen? Spullen achterlaten en wat rond gaan lopen. Nu ligt Hong Kong Island dus ook nog te slapen. 95% is dan ook nog gesloten. Er valt dus niet veel rond te lopen. Misschien dan een vreetschuur opzoeken aangezien we nu toch wel trek hebben gekregen.
Gelukkig vinden we een klein eettentje. Hmmm een menu kaart met allemaal tekens die voor ons niet te ontcijferen valt. Oh boy.
De bediening heeft t al door en tovert ineens een menukaart in het Engels tevoorschijn. We bestellen ons een noodlesoep.
Als dit kwa smaak het eten wordt gedurende ons verblijf: hell yeah!
Na ons ontbijt kunnen we dan eindelijk inchecken op onze kamer. Ff opfrissen en wat relaxen.
In de middag vertrekken we naar Victoria Peak. De bedoeling is met de tram naar boven te gaan. Onderweg naar het station komen we diverse leuke cafés tegen. Goed om te weten voor straks.
Bij t station staan de mensen tot om de hoek en op de straten. Dat gaat m dus niet worden. Op naar plan B: taxi. Deze brengt ons voor n kleine €5,00 naar boven naar de shopping mall van Victoria Peak.
Vanaf diverse plekken heb je een geweldig uitzicht op Kowloon, ondanks dat het hier mistig en regenachtig is. We zijn erg benieuwd naar het uitzicht als het donker is en alle lichtjes aangaan.
We dolen wat rond in de shopping mall en eten ons nog ergens wat dumplings. Al gauw is het hier donker en het uitzicht is inderdaad geweldig. De weerkaatsing van de lichten in het water en de lichten van de gebouwen geven een prachtig effect. Dit was het wachten zeker waard.
Met de taxi gaan we weer terug aangezien ook nu het erg druk is bij het metro station.
We sluiten onze eerste avond hier af met wat biertjes bij n café. Die hakken er wel in bij 30 graden en vochtig weer. Toch nog maar ff een hapje eten. Gebakken noodles met garnalen en saké met een chocolade smaak. Lekker spul hoor.
Inmiddels is het al na middernacht, dus tijd om de binnenkant van de oogjes te bekijken.

Dag 2:
Van een heerlijke nachtrust is het niet gekomen. Het heeft behoorlijk geonweerd en als je op de 29ste etage verblijft van de 38, dan hoort zich dat behoorlijk hard aan. Ook lijkt het net alsof iemand constant met de flitser aan foto's zat te maken. Uiteindelijk als het weer wat opklaart kunnen we weer verder slapen.
Rond het middaguur nemen we de tram naar Kowloong. Hier gaan we de diverse kraampjes af van Temple Street Market. Er valt van alles te zien om ons heen en veel marktjes hebben de zelfde spullen.
Net als in Kuala Lumpur hebben ze de shopping centers goed verstopt. Aan de buitenkant zie je allen en lelijk groot gebouw maar eenmaal binnen heb je alleen maar etages vol met diverse winkeltjes.
Er zijn zelfs winkels met comic figuren. Even voel je je dan ook een Sheldon en Lennord uit "The Bigbang Theorie".
We lopen ook nog door naar de Avenue of the Stars. Vergelijkbaar met de Walk of Fame in Hollywood, maar dan met Aziatische filmsterren. Het meerendeel is ons dan ook onbekend. We komen wel tegen Jackie Chan, Jet Li, Chow Fat Yun en Bruce Lee.
Verhongeren hoef je hier niet. Overal zijn wel eettentjes te vinden. En tot nu toe is het eten hier ook heerlijk.
Voor een grote stad als Hong Kong is het hier verrassend schoon. Je ziet ook geen zwerfdieren. Come tot think of it: als ze niet aan de lijn lopen zullen ze vast bij iemand gebakken op t bordje liggen.

Dag 3:
Op naar Tian Tan Boeddha (of te wel Big Budha). Om daar te komen kun je met de kabelbaan naar boven. Wat een uitzicht en wat een lange kabelbaan. Ongelooflijk hoe ze dat daar op de berg gemaakt hebben. Je ziet Tian Tan al opdoemen tussen de bomen. Het is een mega groot van brons gemaakte Boeddha die uitkijkt over de stad. Helaas stopt de kabelbaan niet vlak voor Boeddha maar in een merkendorpachtig opgezet geldklopperij attractie. Van hieruit kun je via een heleboel trapjes naar Boeddha lopen.
Gezien de tijd gaan we dit niet doen. We hebben namelijk nog kaartjes voor jawel, Disney Land!
Hop hop, in de taxi en op weg naar Pluto.
Disney land HK is niet groot. Het is hier nog kleiner dan de Efteling. Maar wat is het heerlijk fout om hier te zijn. We komen ook precies op tijd om een parade te aanschouwen van een aantal bekende Disney figuren.
De wachttijden voor de attracties zijn erg lang. Soms wel tot 45 minuten en dat terwijl de meeste attracties hooguit een minuut duren.
Rond 18.00 vinden we het welletjes geweest en gaan met de metro weer terug naar HK Island. Eerst nog een hapje eten en dan terug het hotel in en relaxen.
Morgen vertrekken we naar Jakarta dus nog even snel inchecken en spullen pakken.

• 23 Juni 2014 - 21:48

Desiree:

Leuk om weer van jullie te lezen! Klinkt heerlijk!!! Proost morgen een Bintangetje:):) xx

• 24 Juni 2014 - 11:46

Claire:

Hi,

Gaaf om te lezen hoe jullie eerste dagen in Hong Kong zijn. Erg leuk geschreven!
    Ik kijk al uit naar de volgende verhalen :-)

Doeiii, Claire

Groetjes
    Rob

• 24 Juni 2014 - 14:37

Desiree:

Stelletje Globetrotters, leuk om op deze manier een beetje mee te kunnen genieten. Vooral doorgaan :-)