Mysterie? - Reisverslag uit Arequipa, Peru van deboontjes - WaarBenJij.nu Mysterie? - Reisverslag uit Arequipa, Peru van deboontjes - WaarBenJij.nu

Mysterie?

Door: webmaster

19 Juni 2010 | Peru, Arequipa

11 mei:
Nog voor de middag komen we aan in Nasca en kunnen we met een chesna vliegtuigje over de Nascalijnen vliegen.
Oei, hier moet je wel over een sterke maag beschikken zeg.
Het is erg facinerend om de lijnen vanuit de lucht te zien en ook de afbeeldingen te herkennen.
Vanaf de grond zie je alleen maar donkere lijnen.
Je vraagt je toch af hoe die lijnen ontstaan zijn. Ze zouden al eeuwen oud zijn.
's Avonds ff eten in de stad. En jahoor. Kimmie heeft meteen weer een beest op haar schoot liggen.
Een broodmager lief katje.
Na het eten is het terug naar het hotel en slapen.

12 mei:
We zijn opweg naar Chachilla. Een plaats in de woestijn waar de mummy's liggen. De weg ernaar toe is geweldig met prachtige canyons.
Het ligt echt letterlijk midden in de woestijn. Snikheet is het hier.
Omdat de oorspronkelijke grafplaatsen geplunderd zijn, heeft men tombes gemaakt en hier de mummy's ingelegd met hun hoofd, uh, schedelrestant naar de plek waar de zon opkomt.
Oud Inca traditie.
Hierna gaan we door naar de Aquaducten en een pottenbakker.
Oef als we terug zijn in het hotel, is het ff een plons in het zwembad en dan de stad in om cocktails te drinken :-)

13 mei:
Vandaag wordt een hele lange reis dag.
Van 's morgens vroeg tot 's avonds laat in de bus op weg naar Arequipa.
Als we in de avond aankomen, gaan we ff de stad in.
Brr tis hier een stuk frisser omdat we ook ff een stuk hoger zitten.

14 mei:
Een vrije dag. Iedereen kan doen waar die zelf zin in heeft (alsof we dat niet al deden).
We gaan de stad in via een taxi naar Plaza de Armas voor ontbijt.
Heerlijk local food gegeten.
Hierna gaan we naar Juanita. De beroemde ijsmummy. Best interesant. Jammer dat we geen foto mochten maken.
Daarna bezoeken we Santa Cattalina Monestary gegaan. Dit is een oud kloostermet tig kamertjes. Wel grappig om eeens doorheen te lopen.
Terug naar de stad en een taxi genomen naar een plaatsje (geen idee hoe je het heet), waar je een mooi uitzicht hebt over de stad en de vulkanen.
Na wat foto's gemaakt te hebben, jawel, weer terug naar de stad om wat te eten.
Morgen gaan we naar Colca Canyon.