Hoezo hoogte ziek? - Reisverslag uit Colca, Peru van deboontjes - WaarBenJij.nu Hoezo hoogte ziek? - Reisverslag uit Colca, Peru van deboontjes - WaarBenJij.nu

Hoezo hoogte ziek?

Door: webmaster

19 Juni 2010 | Peru, Colca

Colca Canyon ligt erg hoog. We zijn al over de 4000 meter heen geweest.
En jawel, Marc heeft last van hoogte ziekte.
Het was een heel gedoe. Er was namelijk nog iemand die last had van hoogte ziekte, alleen net iets erger.
Er is een dokter langs geweest voor die gast en voor Marc.
Marc heeft even zuurstof bijgekregen en medicijnen (pillen).

Ondertussen is er een 2de tijdelijke gids bijgekomen die ons door de canyon heen begeleid. Erg vriendelijk is ie niet.
We zijn naar Copocabanda gegaan. De plek waar je Condors kan spotten.
Ook hebben we diverse plaatsjes en markten bezocht waar je op de foto kan gaan met een arend ofzo iets.
Ach ja, why not, dus Kimmie op de foto met een bird.
En alsof er niet genoeg dierenaandacht voor Kimmie is geweest, het ze een hond achter zich aan lopen bij het hotel. Beest liep zels mee naar binnen.
Hmmm toch maar snel dat beestje naar buiten gezet. Animal attraction.
Zelfs onder ons raam staan schapen en n koe...

Oh en 17 mei is: happy one year!
Een jaar geleden stonden we in Vegas.
Nu zitten we weer een freakin' dag in de bus opweg naar Puno. Als we de stad naderen zien we het Titikaka meer.
Vandaag is ook de laatste dag met Freddy als gids en ontmoeten we onze nieuwe gids Onno.
Tevens wordt de groep gesplitst omdat een gedeelte naar Bolivia gaat en een klein groepje van 6 man, waaronder wij doorgaan naar nog andere plaatsen in Peru. Daarna zal de groep nog 1 x gesplits worden. De overige 4 man gaan naar huis en wij zullen nog de jungle ingaan.