Thee, Thee en nog eens Thee - Reisverslag uit Kovalam, India van deboontjes - WaarBenJij.nu Thee, Thee en nog eens Thee - Reisverslag uit Kovalam, India van deboontjes - WaarBenJij.nu

Thee, Thee en nog eens Thee

Door: webmaster

12 Februari 2011 | India, Kovalam

Vanuit Ernakulam zijn we op weg gegaan naar Munnar. Onze driver "Bijou" was keurig op tijd. Na enkele uren bevinden we ons in het hogere gedeelte van Kerala tussen de bergen in. Om ons heen zien we alleen maar theeplantage's, spice gardens, en bergen.Ook wel de west Gahts genoemd. De omgeving is prachtig en het is hier een stuk koeler. Minimaal 10 graden in de avond en overdag 25.
We zijn naar een spice garden geweest. Geweldig om te zien dat kruiden (die je normaal verpakt in de winkel koopt), hier gewoon in de natuur hangen. Ook hebben we een "freakshow" bezocht. Het is een of ander typisch Keraals theaterstukje waarbij uh mannen, verkleed en geschminkt emoties via handgebaren en mimiek uitdrukken. We snappen er de ballen van. En natuurlijk wordt het publiek ook erbij betrokken wat betekend dat wij sukkels de zak zijn en weer fijn voor jan met de korte achternaam op het podium mogen gaan staan. Het publiek vond het tenmiste wel om te lachen hahahahaha.
Ons hotel ligt wat afgelegen van alle andere hotels en ook wat hoger in de bergen. Geweldig uitzicht.

De dag erna vertrekken we naar Peryar (NP). Wauw we verwachten wel het een en ander aan wild life te mogen gaan zien.
Als we aankomen in het park is het al rond het middaguur. We gaan met een boot het meer op om wild life te spotten. En wat een wildlife: varkens, herten, vogels en een stel uitgelaten Indiers die dit nog nooit gezien hebben. Whoehoe.
We zijn in het verleden met onze reizen te veel verwend geworden hahahah. Waarschijnlijk als je heel vroeg of laat gaat, zie je wel wat meer.
Na ons boottochtje volgt een olifanten rit. We hebben een vrouwtjes Ollie die al heel wat jaartjes oud en mak is. Dit ten gunste van Marc, aangezien er nog wel eens een groot beest bij hem op hol kan slaan.
In ons hotel aangekomen proberen we nog te regelen om de volgende dag een trekking te maken door het park. Omdat het kort dag is en ons hotel een half uur van het park afligt, is het niet meer te regelen. We worden naar onze kamer gebracht. Een honnymoon suite :-). En wat voor een.
Midden in de thee velden ligt een soort van vuurtorentje wat onze kamer blijkt te zijn. Helemaal onder de slaapkamer met badkamer. Etage hoger koffie/thee gedoe en weer ee etage hoger een soort zitgedeelte en de ingang/uitgang. WAUWZERS. Het hele resort ligt overigens midden in de theevelden. Er is zelfs een pool aanwezig.
De dag erna hebben we dan ook niet veel uitgespookt dan wat bij de pool rond gehangen en tussen de theevelden in gebanjerd.

Op naar Allapey! Hier ligt de houseboat op ons te wachten. Als je ooit naar Zuid India gaat en je wilt over de backwaters heen varen, dan raden we je dit wel aan hoor.
We hebben een boot voor ons alleen met alleen maar de skipper en zijn "matroos"/kok. Hell er is zelf tv aanwezig (die het niet doet) en airco. Ook een douche ontbreekt hier niet. Het was alleen ff een gedoe om uit te vissen hoe de kraan open moest. Marc was al zo ver dat hij de kraan in z'n handen had.
Het eten aan boord was simpel maar wel erg lekker. Ook de omgeving was prachtig. In plaats van theeplantages, rijstvelden met palmbomen.
Het is hier wel massatourisme, maar dat geldt voor alle Indiaase natuurparken. In een land met 1 miljard inwoners ben je nooit alleen.

Na dit avontuur en een overnachting op de houseboat gaan we door naar Kovallam Beach. Hier nemen we ook afscheid van onze driver.
Het is een enorm touristisch en groot resort. Iets wat we zelf nooit zouden hebben uitgezocht. Maar we hebben wel uitzicht op zee en een balkon. Tevens zijn er 2 pools EN... jawel, ze hebben BIER!!!
We hebben al gebruik gemaakt van de pool en zullen morgen ook nog over het strand heen banjeren enz. T lijk hier net op een all inclusive strand vakantie (wat wij dus niet hebben), met een Indiaas tintje. Niet echt ons ding, maar ach we gaan nog weer een paar flinke reisdagen tegemoet.
De nacht van zondag op maandag hebben we de eerste nachttrein. Bestemming Madurai.

• 12 Februari 2011 - 16:30

Dee:

Klinkt weer goed zeg:) Leuk om jullie zo te volgen:)!
    x