Waar is het bier??? :-( - Reisverslag uit Ernākulam, India van deboontjes - WaarBenJij.nu Waar is het bier??? :-( - Reisverslag uit Ernākulam, India van deboontjes - WaarBenJij.nu

Waar is het bier??? :-(

Door: webmaster

07 Februari 2011 | India, Ernākulam

Na een vermoeiende busrit komen we aan in Ernakulam. De busrit was beter dan de vorige. Tenminste geen kuilen in de weg en er was zelfs een bollywood film te zien.
Met een tukker laten we ons afzetten bij ons hotel. De reservering hadden ze niet ontvangen, maar gelukkig hadden ze wel een kamer voor ons.
FF wat slaap inhalen en dan weer op de stad verkennen.
Damn' tis zondag en er is niet veel te beleven. Veel shops en travel agencies zijn gesloten. Na wat rond gelopen te hebben, is er een kantoortje open. We gaan hier naar binnen en willen een tour boeken. Ze hebben keuze uit 6 of 7 package deals. Helaas slechts 2 beschikbaar. We nemen de eerste tour en gaan met de boot (waar alweer alleen maar Indiers zitten en weer geen andere toeristen), langs de Chinese Fishing nets, wat eilanden en meren aan in Cochi zelf bij de Joodse buurt. In deze buurt wonen welgeteld slechts 5 echte Joodse families.
Het is een leuke plek waar veel te zien is. Handycraft, Jewelery en ook weer spices.
Uiteraard kunnen we ons weer niet inhouden en slaan weer van allerlei spullen in :-).

Als we weer terugkeren naar Ernakulam, volgeladen met tassen, gaan we opzoek naar een terrasje voor een biertje (hoe kan het ook anders).
Damn' .... waar is hier bier te verkrijgen?
Na een aantal restaurants te zijn afgelopen vinden we eindelijk een bar die jawel, bier schenkt. We nemen nog 2 flessen mee voor op de kamer. Alcohol is namelijk in heel Kerala bijna niet te verkrijgen. Hasj olie wel...
We gaan nog bij een lokaal restaurant naar binnen om te eten.
Hier serveren ze typisch Keraals food. Vooral de vis schijnt hier heel lekker te zijn en wordt bereid in een bananenblad.
Heerlijk was het.
De volgende dag willen we onze reis verder gaan boeken door de Backwaters.

En vandaag is het dan ook zover.
We gaan opzoek naar een boekingskantoortje en komen uit bij FairWaters.
Hier geven we aan wat we willen gaan doen en of het mogelijk is.
En ja alles is mogelijk.
Morgenochtend vertrekken we vanuit ons hotel met een eigen driver naar Munnar. Dit ligt in de western ghats, een hoger gelegen gebied in Kerala. We zullen hier 1 nacht verblijven.
De dag erna gaan we naar Peryar National Park met 2 overnachtingen, om vervolgens met de houseboat door de backwaters van Kerala te varen. We laten ons daarna in Kovalum beach afzetten waar we ook weer een paar dagen zullen blijven. We gaan vanaf morgen dus 7 relaxte dagen tegemoet waarbij we alle hotels en vervoer geregeld hebben :-).

• 07 Februari 2011 - 17:40

Dee:

Klinkt echt geweldig Mark en Kimmie:):)
    Ohh en lekker shoppen, heerlijk! Ik zou gewoon al willen om oorbellen te kopen haha:)
    Hee lekker zeg komende 7 dagen! Geniet ervan!! T klinkt allemaal erg leuk en afwisselend!
    xx Dee
    ps Het huisje gaat door:)

• 08 Februari 2011 - 14:33

Peter :

ja ja, lekker relaxen aan het strand...veel biertjes en hete curry..
    wil wel ruilen :-)

moet komende week maar doen met huisje in de Eiffel...gelukkig heb ik de fotos van vorig jaar nog

Geniet ervan

namastee, vanuit Stein