Paradijs op aarde? - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van deboontjes - WaarBenJij.nu Paradijs op aarde? - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van deboontjes - WaarBenJij.nu

Paradijs op aarde?

Door: webmaster

12 Juni 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Na een lange bumpy autorit en n chauffeur die niet helemaal wakker is, of onder invloed (gezien het geslinger), komen we aan bij de jetty in Semporna. Het is even zoeken naar de juiste jetty maar we hebben m gevonden. We moeten ons eerst melden bij het boekingskantoor. Jee ziet er erg sjabby uit. Onze tassen worden aan boord geladen en de vaart zal een uurtje in beslag nemen. Hmm die lui van de boot zien erg erg crimineel en nog veel sjabby-er uit. Oh boy waar komen we in terecht. Volgens de info zou Pom Pom Island een prachtig eiland zijn. Eindelijk, we komen aan. Eerste indruk: blauw kraakhelder water, witte stranden en veel groen. De jetty waar we aanmeren is gigantisch lang. We worden naar het eiland begeleid en krijgen een welkomstdrankje en en briefing. Dan worden we naar ons water villa gebracht. Er staan er 5, maar 4 worden gebruikt voor gasten. 1 ervan wordt gebruikt voor massage's.
De deur wordt geopend en het is niet normaal. Geweldig grote kamer met groot bed, grote badkamer met bad en 2 wastafels. Grote ramen middels 2 schuifdeuren geven toegang tot de veranda met een eigen steiger, zodat je zo de zee in kan! Kraakhelder water, veel koraal en visjes te zien. Wauw wat een walhalla. Vrij uitzicht. Het is dus meteen een dip nemen. Echt helemaal super. Het eten is ook weer erg lekker en er loopt een eiland kat rond genaamd crazy. Die wordt dus regelmatig door ons gevoerd. We zullen hier nog 2 en halve dag blijven. Van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat kunnen we hier ons wel bezig houden.
We besteden onze dagen aan duiken, snorkelen en een massage. In de zee is een hoop te zien. Behalve koraal: barracuda vissen, nemo visjes, coffervisjes, bluespotted roggen, inktvissen, mantis schrimp, murene's, dolfijnen, frogfisch, kreeften, grote waterschildpadden, orang utankrab, koraal duivels, discus vissen en nog veeeeel meer! En dit alles is al te zien vanaf onze water villa! Het is echt een geweldig mooi eiland!
Morgen gaan we weer weg. Dan vertrekken we naar Kuala Lumpur. Rond 21.00 zullen we aankomen.

• 12 Juni 2010 - 19:48

Bionda:

Hé Leechgirl,
    hebben jullie toch maar even gedaan zo'n jungletocht. Weet niet of dat mij zou lukken!
    BO & Bob Con zeggen:TOP!

• 13 Juni 2010 - 15:50

Dee:

hi Mark en Kimmie!!
    die rust hebben jullie zeker verdiend! klinkt erg goed zeg!!! zijn jullie nu dan terug?
    x