Einde in zicht - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van deboontjes - WaarBenJij.nu Einde in zicht - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van deboontjes - WaarBenJij.nu

Einde in zicht

Door: webmaster

15 Juni 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Nee, we zijn nog niet terug. We zijn nu in KL.

Dag 1 KL:
Na een lange reisdag zijn we in de avond rond 22.30 aangekomen. Marc lag goed bij de crazy Japanese op Pom Pom Island. Bij het duiken bij de omaatjes en er was zelfs iemand die vroeg om een foto. Wij denken, ze willen dat we een foto maken, maar nee, een grietje wilde met Marc op de foto! :-) lachuh joh. En terwijl Marc sjans had met Aziaten, had Kimmie ook sjans tijdens het snorkelen. Jawel, er had zich een krab ten grote van een vuist vast geklemd in de nek. Jippie. Kreng wilde niet los laten. Nadat deze verwijderd was, had het beest zich vast aan het t-shirt. Zucht. Hoezo animal attraction? Met een lange ochtend snorkel en een lunch hebben we afscheid genomen van het eiland. Na een bootrit, een autorit en een lange wachttijd voor onze vlucht, zijn we aangekomen in KL. Snel spullen dumpen en ff wat eten. Ons hotel ligt precies in de buurt van alle vreet schuren. Wel zo gemakkelijk. Na het eten was het terug naar de kamer en slapen. Overigens, de kamer is erg klein, maar wel goed verzorgd. Alles bij de handen dat is het belangrijkst.

Dag 2 KL:
zonder wekker is het wakker worden en lekker op het gemak klaar maken om een nieuwe dag in een vreemde stad te beginnen. Hoewel Marc al eens hier geweest is, is alles veranderd. Na ontbijt is het stad verkennen. Eerst naar Hard Rock Café voor weer een t-shirt een een cocktail. Dan kijken voor souveniers. Helaas niks leuks gevonden. Dat is wel jammer, want we willen wel nog het een en ander halen voor ons zelf en voor anderen. Foewie, alsof je een marathon aan het lopen bent. Na 5 uur rondslenteren door China town, twin towers (die uitgerekend op maandag gesloten is), eindigen we in een sushi bar op de hoek van ons hotel. Heerlijk. Voor nog geen €25,- hebben we heel wat sushi en sashimi weg gegeten. We gaan naar Times square omdat we nog een filmpje willen pakken. Helaas niks bijzonders, dus geen movie voor ons. In plaats daarvan lopen we rond in een shopping mall wat echt niet meer normaal is. Zo gigantisch groot. Er zijn iets van 9 etages en per etage is het zo groot dat je dit alles niet in 1 dag kan zien. Damn, er is zelfs een kermis op de 6de etage met een 8baan! Niet te bevatten. We gaan nog wat drinken en wat blijkt, er is voetbal. Nederland tegen Denenmarken. Wauw. We zijn getuigen van n mooie 2-0. Hoe internationaal kun je nog zijn? In KL, als Nederlander, wonende in Duitsland, kijken naar een match gespeeld inZuid Afrika. Helaal super. Er zijn heel wat pilsjes en cocktails bezorgd aan onze tafel :-).
Wat we morgen gaan doen? Geen idee. KL hebben we nu wel gezien. We willen nog eten bij de vreetkraampjes, mss een hop on, hop off tour maken en voor de rest? Dat zien we morgen wel. Foto's? Die komen nog...

Dag 3 KL:
Het was weer heerlijk om zonder wekker wakker te worden. Ontbijt overgeslagen. Daarin tegen ergens gaan lunchen, een sashimiset. Deze bestond uit misosoep, rijst, rauwkost en natuurlijk sashimi. Jammie jammie. Dit alles voor nog geen €20,- voor 2 personen. Hierna een shopping mall binnen gelopen. Van de buitenkant zie je niet dat het zo groot is. Na wat rond gelopen te hebben, hebben we dan eindelijk een handycraft winkel gevonden. We willen wat souveniers kopen, maar echt leuke typische dingen hebben ze niet. Er is ook niet echt iets typisch omdat er zoveel verschillende culturen zijn en het is allemaal erg modern en westers. Toch hebben we nog wel wat leuke dingetjes weten te kopuh :-).
Na een vermoeinde shopmiddag (en boy wat vinden we shoppuh leuk zeg...not), ff een pilsje pakken op een terras met een peukie erbij. Dan terug naar de kamer om spullen te dumpen. Onderweg zien we McDrek liggen. Hmmm burgertje met frieten. Zullen ze dat hebben hier, of is het net als in India geen brger maar alleen kip? Ff tjekkuh. En ja wel hoor. Echte McDrek burgers! Dus das 2x n big n' tasty menu. Wauw wat kan McDrek lekker zijn na alleen maar rijst, rijst, noodles, rijst en rijst. Ow en ook dit kosten weer geen drol. Voor nog geen freaking €5 euro samen 2 menu's gegeten!
Nadat we onze spullen gedumpt te hebben gaan we nog ff wat rondslenteren en n koffie en milkshake drinken. Dan weer terug naar de hut. Jawel een productieve dag dus zoals jullie kunnen lezen :-).
Vanavond nog ff langs de vreetkraampjes om alweer te gaan eten. Waarschijnlijk sluiten we deze laatste avond in KL af met traditioneel een cocktail en n ciggie.
Morgenvroeg staat weer een hele lange wacht en vluchtdag te wachten. Dan vertrekken we naar huis. Als alles verloopt zoals gepland, dan zijn we donderdag middag thuis in ons kikkerlandje...

• 14 Juni 2010 - 15:27

Dee:

Hmmm vreten en shoppingmalls, klinkt als mijn droom:)

• 15 Juni 2010 - 07:27

Peter:

kunnen jullie die luxe in KL nog aan na die 5 sterren hotels op Borneo...