Bijkomen van de mountain - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van deboontjes - WaarBenJij.nu Bijkomen van de mountain - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van deboontjes - WaarBenJij.nu

Bijkomen van de mountain

Door: webmaster

05 Juni 2010 | Maleisië, Kota Kinabalu

Als er veel schrijffouten inzitten...solly. Zitten met phone op gratis wifi te werken.

Vlucht 7 is achter de rug en onze rustdag dus ook. We zijn aangekomen in Kota Kinabalu ook wel KK genoemd. We hebben een relaxed beach resort voor 1 nacht. Er is een zwembad en het strand ligt 50 meter van ons chalet vandaan. Damn er lopen zelfs 2 honden een kitten en 2 schapen rond! We besluiten na aankomst fd de zee en Zwembad uit te proberen. Heerlijk. Vervolgens met een lokaal mini busje (letterlijk) centrum KK in. Er zou een typisch backpackers straatje liggen en een giga grote night en handycraft market. Na ruim 2 uur met de bus en een taxi hebben we beide niet kunnen vinden. Darn' dat kan toch niet? We gaan eten bij een seafoodvillage restaurant. What the f***! Je kan hier je eigen vis, krab, kreeft enz uitzoeken. Aquaria vol met diversen levende vissen. Er is zelfs een Napoleonvis! En huge dat het er is. We zijn beide niet in de mood om een levende vis uit te zoeken, m laten vermoorden en dan oppeuzelen. We gaan voor een gerecht van de kaart en uh vis uit de diepvries. Whahahahaha hoe wrong is dat. Hoezo tussen je oren? Na het eten scoren we een taxi terug naar ons chalet en uh naast het restaurant lag: de nightmarket. Zucht. Kome hier toch nog terug over 2 dagen, dus dan herkansing. We aluiten onze avond af met alweer een cocktail en duiken ons nest in.

Dag 2 KK:
's Morgens vroeg om 07.00 vertrekken we naar Mount Kinabalu. We hebben weer een gids voor just the 2 of us. Dat is wel een voordeel van zelf samenstellen. Ook vervoer is prima geregeld. Rond een uur of half tien starten we met onze klim naar boven. 6km naar boven. Het zou best pittig worden. En dat was het. De eerste 2.5/3 km was redelijkbte doen. Maar hoe hoger je komt, des te zwaarder werd het. Tering. Met touwen werken, ongelijke stukken met heel veel rotsen over komen we uiteindelijk laat in de middag of vroeg in de avond aan op de plek waar we een paar uur mogen overnachten/uitrusten. We eten wat en gaan naar onze slaapplek. Oef tis n bietje ranzig hiero. Tis een soort rechhoekig gebouw met allemaal kamers waar je per 4 smv stapelbedden slaapt. Gezamelijke plee en douche. Nou de een ligt te kotsen, de ander te snurken. Dan maar weer lekker in je eigen stinkkleren slapen en douchen, naja dat komt de dag erna wel in ons eigen chalet als we de berg weer af zijn. Om 02.00 is het opstaan en dan weer 3km klimmen om op de top van de berg te komen. En waarvoor? Voor een freaking zonsopgang te aanschouwen rond half 7 in de ochtend.
Ondertussen heeft Marc net als in Peru weer last van hoogte ziekte. Wat te doen? Kiezen voor madness over health, of health over madness? Daarnaast heeft Kimmie het ook helemaal gehad.

Dag 3 KK: er is gekozen voor health over madness. We besluiten niet om verder te gaan. Zuurstof wordt minder hoe hoger je gaat. Er komen rond een uur of 5 ook weer gasten terug die het niet gehaald hebben. Te weinig zuurstof, donker en te heavy. En dat terwijl het sportieve jonge gasten zijn. Na ontbijt gaan we rond 08.00 beginnen met de klim naar beneden. Zeik, het zwaarste van alles. De damn mounten naar beneden gaan. Zonder pauze klimmen we weer 6km. Eerder dan we zelf verwacht hadden, maar later dan de buschaffeur verwacht had komen we rond 13.00 beneden aan. Tong op de grond en kapot. Oef wt was het afzien. En zoiets doen mensen zich aan op vakantie!
We gaan ergens lunchen en dan volgt onze traktatie. Hot spring! Jammie tussen de bergen in en dan in lekker warm dampend water je spieren wat rust gunnen.
NOT. Komen aan en het is een freaking zwrmbad met wat badkuipen en ranzig is het er. Dus wil je warm water? Nou ga maar in n badkuip zitten en zet de warmwaterkraan maar open. Het is dus heel snel gedaan hiero. Nog geen half uur na onze aankomst, vertrekken we terug naar ons beach resort waar we 2 nachten zullen blijven. De rit duurd 3 uur. Als we eindelijk aankomen is het inchecken, spullen dumpen en eten. Eindelijk meat. Een groot stuk meat met frieten! Marc neemt een lobster met garlic rijst. Ook nu sluiten we de avond af met een cocktail en daarna een douche. Hmm nog geen last van spierpijn.

Dag 4 KK:
en die spierpijn kwam! Oef. Zonder wekker wakker geworden rond een uur of 6. De standaard tijd dat we opstaan tot nu toe. Vandaag is het relaxen aan zee en zwembad. Morgenochtend om 05.00 vertrekken we naar het vliegveld voor vlucht nr8 naar Sandakan. Dan begint weer een andere trekking door de jungle vol met leeches, leeches en uh leeches. Ow en we hebben een certificaat gekregen dat we mount Kinabalu beklommen hebben. Van de ruim 4000 meter zijn we op ruim 3300 gekomen. Freakin' 700 meter te kort gekomen. Najawe hebben het toch maar ff mooi gedaan met veel pijn en moeite :-)

• 05 Juni 2010 - 06:49

Marianne :

Ko~m noa hoes jong.of.... neem een akkertje! Kisses xxx

• 05 Juni 2010 - 12:04

Dee:

Poeh jeetje, heftige trip! Hopelijk ook heel mooi!
    Jullie zijn wel heel ver gekomen zeg!! Nu hopelijk beetje rust met veel frieten en cocktails;)
    Bedankt voor de kaart!!!
    x

• 09 Juni 2010 - 16:05

Daph:

Hebben jullie zeker mooi gedaan die klim!
    Petje af hier hoor :)
    Hebben jullie nog mooie fototjes gemaakt? xx