Shanti Shanti!! - Reisverslag uit Mysore, India van deboontjes - WaarBenJij.nu Shanti Shanti!! - Reisverslag uit Mysore, India van deboontjes - WaarBenJij.nu

Shanti Shanti!!

Door: webmaster

04 Februari 2011 | India, Mysore

Onze busreis naar Mysore had meer weg van een jeepsafari. Kuilen van een halve meter, heen en weer geslinger en dat 6 uur lang. We waren de enigste niet-Indiers in de bus en ook de enigste die niet aan het snurken waren. Snap niet hoe ze het doen. Rond een uur of 5 in de ochtend arriveren we in Mysore. Het is een lekkere relaxte ( voor Indiase begrippen )stad. Het staat bekend voor de zijde en een aantal mooie paleizen maar vooral toch de Devaraja Market. Hier zie je voornamelijk groenten en fruit en verse kruiden liggen. Per tuktuk touren we een paar uurtjes door de stad. We zien oa wat paleizen en tempels en ook een giraffe. In de Zoo hahaha. Omdat we best wel moe zijn besluiten we het hierbij te laten en gaan terug naar ons hotel. Hier genieten we lekker van een Kingfisher pils op het dakterras van het hotel.
' s avonds zijn we nog ff de straat op en af gelopen en hier en daar nog wat souveniertjes gekocht.
De volgende dag zijn we ( alweer per tuktuk ) naar Chamundi Hill geweest. We zijn nog geen 5 minuten weg of onze ' tukker' kegelt een vent omver op straat. Hmmm. Meteen ziet het zwart van de Indiers en wordt er van alle kanten getoetert om de weg vrij te maken. Toch maar even gaan kijken... Op zich viel het wel mee, de man had behoorlijk auwa aan zijn been. Geen bloed. Volgens onze tukker had hij niet goed uitgekeken. nahja. Bovenop de hill staat een mooie tempel. we krijgen wat bloemen in de hand geduwd om te offeren en lopen er wat rond. Ook hier weer veel kraampjes met van alles en nog wat. We gaan terug de berg af, stoppen nog bij een giga standbeeld van een koe. Dan door naar de silkshop en de ' old market' . Hier worden de schapen geslacht en de vis schoongemaakt. Geweldig om te zien en om mooie plaatje te schietn. Onze tukker is trouwens een relaxte gozer. Shanti shanti! Hij verteld ons dat hij een eigen business heeft in ' essential oils' . Hij exporteert, gewoon via de post, hasj en marihuana olie naar oa Nederland. Dit alles onder het mom van ' essential oils' . We gaan nog even langs bij zo'n ' essential oils' shopje. We kopen toch maar geen hash-olie, maar wel een goedje wat de muggen op afstand zou houden. De dag is weer voorbij en we gaan nog even lekker achterover zittend genieten van (alweer) een kingfisher. Vanavond staat ons een lange busreis van 11 uur te wachten richting Kochi.