Namasteeeeeeee - Reisverslag uit Bombay, India van deboontjes - WaarBenJij.nu Namasteeeeeeee - Reisverslag uit Bombay, India van deboontjes - WaarBenJij.nu

Namasteeeeeeee

Door: webmaster

01 Februari 2011 | India, Bombay

Na een relaxte vlucht met Jet Air EN plaatsen naast elkaar komen we dan eindelijk aan in Mumbai.
En het is weer als vanouds. TOET TOEEEET.
Met een taxi komen we aan in ons hotel genaamd Chateau Windsor. Van de buitenkant ziet het er niet uit. Lijkt net op een aftands fort, maar van binnen zijn de kamers prima in orde. We hebben zelfs een walk in douche en een mega kingsize bed. Er hangt zelfs een flatscreen aan de wand! Het is een uur of 01.30 als we onze kamer inmogen, een biertje drinken en een cigie smokuh. Eerst nog even laten weten dat we goed zijn aangekomen.
Op naar de eerste nachtrust.

En die was best goed. We staan op ons gemak op en koffie laten komen op de kamer. Vervolgens gaan we de buurt verkennen en lopen naar Colaba waar we ff een lunch hebben genuttigd en uiteraard verdwalen we op de weg terug naar het hotel. Hoezo stay out of trouble? Uit eindelijk maar een taxi genomen terug naar het hotel. Ff genikst met een biertje en daarna op naar HRC (of te wel Hard Rock Cafe).
Hier hebben we ons vies uitgeleefd op de t-shirts en uiteraard weer gegeten.
Verzadigd keren we weer terug naar ons hotel voor een nieuwe nachtrust.

Vandaag willen we naar Elephant Island gaan. Echter is het al 11.00 uur geweest dus mss beter als we dat niet meer doen. Dit ivm met de massa toerisme en drukte. We gaan 2 deuren verder voor een heerlijk Indiaas ontbijt en weten een taxi chauffeur te strikken die ons de hele dag mee op pad neemt.
Hij fungeert voor ons als gids en we starten weer bij Colaba en Indian Gateway.
Maar goed dat we niet naar Elephant Island zijn gegaan, want er staan hendig wat mensen te wachten op de boten die daar naar toe vertrekken. Daarnaast zeggen wij sukkels net niet snel genoeg nee waardoor we een of andere stinkend bloemengeval omgehangen krijgen door uitgerekend een koter. Zucht.
Ze vraagt er een maaltijd voor want ze heeft niks aan geld. Hier heb je 10 roepie en koop je maar een maaltijd. DAAAAG.
Door met de rit en we gaan o.a. naar Nariman point (buisness center), Chaowpatty beach en naar een Hindi Tempel (Jain Temple). Deze ziet er van binnen prachtig uit en goed onderhouden. Op het moment dat wij er zijn wordt er gebeden, muziek gemaakt en offers gebracht (eten en geen beesten hahaha).
We bezichtigen nog een of ander park om weer terug te keren naar Mumbai City. Onderweg komen we nog de sloppenwijken tegen en de laundy service.... Dit houdt in een soort wijk waarin mensen alleen maar de was aan het schoonmaken zijn. Maar goed dat we geen laundry service nodig hebben :-D
We gaan door naar Crawford Market. Dit is een hele grote markt waar je als tourist alleen mag komen met een soort van guide. We komen vanalles tegen op de markt. Beesten, groente, fruit, kleren, spices enz. We stoppen bij de spice afdeling en slaan nog wat kruiden in.
Na dit bezoekje vragen we de taxi chauffeur of hij een goede kleermaker weet. Marc wilt een pak kopen. En uiteraard weet onze chauffeur een goed tailor.
Er worden 2 pakken besteld die naar huis opgestuurd zullen worden.
Nu maar afwachten of dit ook daadwerkelijk zal gebeuren.

Inmiddels hebben we wel genoeg van dat getour en laten ons na 5 en half uur afdroppen bij ons hotel. Ff een biertje, eten (bij de Chinees) en dan weer terug naar het hotel om in te checken voor de volgende vlucht.
Morgen vertrekken we naar Mangalore.

Mumbai is een leuke stad waar veel te zien en te beleven valt. Het is relaxter dan in Dehli. Ook wordt er gebedeld en de lokale mensen geven aan de armen. Dit gebeurde in Dehli niet. De mensen zijn hier vriendelijker en menselijker. Er werd zelfs om hulp geroepen toen er een Indier op de stoep lag en zn kop op straat. Zn benen lagen een beetje erg raar maar ach, hij ademde (wel erg vreemd), dus het zal wel goed zijn.
En dit was dus aan de overkant van de opstalplek van de lijken hahahahaha

Tot zo ver onze eerste 2 dagen Mumbai :-)

• 01 Februari 2011 - 17:04

Desiree (uit Delft):

Hi!
    Goed om te horen dat jullie goed zijn aangekomen en jullie prima vermaken:) Vreten, bier, tempels, goede combi!
    xx

• 05 Februari 2011 - 17:30

Debs:

Zoals beloofd zou ik gaan volgen.. beetje laat kwam ik er achter dat jij al daadwerkelijk weg was :$ (oeps) mer wel leuk om te lezen dat het je/ jullie goed bevalt :D

• 05 Februari 2011 - 17:30

Deb:

owh en please send us some sunshine (A)(A)

• 28 Februari 2011 - 08:31

Dappie:

Haha the wonderful world of Indiaaa! Jullie reisavontuur klinkt weer waanzinnig mensjes! Kussie!